۸ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۲۴

چند پرسش فرهنگی از نامزدها-15

سجادی: آیا این دق‌مرگی فرهنگی به پایان می‌رسد؟

سجادی: آیا این دق‌مرگی فرهنگی به پایان می‌رسد؟

محمدعلی سجای با اشاره به موانعی که برای تولید محصولات فرهنگی در این سال‌ها بوجود آمده است تاکید کرد که نوعی دق‌مرگی فرهنگی در حال رخ دادن است که امید می‌رود در آینده برطرف شود.

محمدعلی سجادی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره انتظار خود از دولت آینده در حوزه مسایل فرهنگی جامعه بیان کرد: من هیچ انتظاری از دولت ها ندارم زیرا این دولت ها فراموش می‌کنند که باید در خدمت ملت باشند و برعکس فکر می‌کنند ملت باید در خدمت آنها باشد.

وی در ادامه اضافه کرد: اگر دولت در خدمت مردم باشد، فکر نمی‌کند صندلی‌ای که بر آن تکیه زده است جزو مایملک و حتی ارثیه اوست.

کارگردان فیلم "اثیری" با انتقاد از شرایط کنونی در حوزه فرهنگ اظهار امیدواری کرد که این شرایط بهبود یابد و گفت: انسان به امید زنده است و من امیدوارم وضعیتی که در دولت کنونی اتفاق افتاده در دولت آینده تغییر کند. هم اکنون نوعی دق‌مرگی در وضعیت فرهنگی ما در حال رخ دادن است نه کتابی به راحتی منتشر می‌شود و نه فیلم و کالای فرهنگی دیگری تولید می‌شود.

سجادی افزود: با این شرایط  نام وزیر محترم ارشاد به همراه سایر مسئولان فرهنگی برای تعطیل کردن فرهنگ باقی خواهد ماند. تعطیلی به این معنا که اجازه نمی‌دهند آثار فرهنگی و هنری ارائه شود وگرنه فرهنگ و هنر تعطیل نخواهد شد.

این کارگردان با اشاره به شرایط کاری هنرمندان در شهرستان‌ها اظهار کرد: من سعی می کنم در هر زمان هنرم را داشته باشم، زمانی با فیلمسازی و زمانی هم با نقاشی یا حتی نوشتن کتاب. با این حال هم اکنون بسیاری از جوانان در شهرستان ها به دلیل سیاست‌هایی که در این چند سال مسئولان فرهنگی ما در پیش گرفته‌اند، به پیری زودرس درونی می‌رسند. امیدوارم که شرایط بهتر شود. آرزو بر جوانان که هیچ، بر ما میانسالان هم عیب نیست.

کد خبر 2058870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha